tidmaskin

5 Är. 
 
För fem Är sen kom en person in i mitt liv och tog mig med storm. För drygt tvÄ mÄnader sen kom denna person in i mitt liv igen.
Det Àr skrÀmmande hur lÀtt man faller tillbaka i samma spÄr, Àven om vÄra liv ser helt annorlunda ut Àn vad de gjorde under tiden vi sÄgs 2015/2016. 
Och skrÀmmande hur mycket en person man inte har haft nÄgon kontakt med under alla dessa Är kan pÄverka en sÄ mycket, mycket mer Àn vad jag trodde var möjligt. Konstigt nog kÀndes det lite som han och jag aldrig hade slutat prata med varandra
 
Å ena sidan Ă€r jag glad att jag och denna person började prata med varandra igen Ă€ven om det bara var under en kort period,  men Ă„ andra sidan sĂ„ rev det upp vĂ€ldigt mycket utav det förflutna och vad jag kĂ€nde för han under tiden vi dejtade.  Jag kommer sakna att snacka med denna person, men det Ă€r nog bĂ€st sĂ„ hĂ€r!
 
Livet i ett nötskal ibland, aldrig ska det vara lÀtt. 
 
"Jag kan inte hjÀlpa att det Àr som jag dras till dig,enklare att bara glömma allt"

2 Ă„r

Hade glömt bort min blogg, tills en person pÄminde mig om den. Har inte skrivit ett inlÀgg pÄ snart 2 Är. Och helt Àrligt sÄ kÀnns det lite konstigt att skriva igen.. senaste inlÀgget jag skrev var i slutet av 2018, och det inlÀgget fick mig pÄ nÄgot konstigt sÀtt att blicka tillbaka pÄ det Äret och hur illa jag behandlade min kropp. Som sagt 2018 var inget bra Är för mig, eller rÀttare sagt första halvan av det Äret var riktigt riktigt dÄligt.. och det var flera faktorer till att jag inte mÄdde sÄ bra.
 
Alla vi mĂ€nniskor har dippar i vĂ„ra liv nĂ„gon gĂ„ng, eller flera gĂ„nger och hur man tar sig Ă€n dom Ă€r olika frĂ„n person till person.  För mig var det vikten, jag rasade i vikt, började trĂ€na vĂ€ldigt mycket och Ă„t inte speciellt mycket. DĂ€r och dĂ„ ville jag inte inse hur smal jag faktiskt hade blivit, Ă€ven om personer i min nĂ€rhet pĂ„pekade det. Det Ă€r nĂ„got jag insĂ„g senare och nĂ„got jag verkligen inser nĂ€r jag ser bilder frĂ„n det Ă„ret.. att ha dippar och att mĂ„ dĂ„ligt Ă€r helt Okej! Men jag tror det Ă€r extremt viktigt att oavsett hur dĂ„ligt man mĂ„r sĂ„ mĂ„ste man vara snĂ€ll bĂ„de mot sig sjĂ€lv och mot sin kropp. 🩋💕  
 
              2020                                                2018
 
 
 

Året var 2018.

1 mÄnad kvar av detta Är, och det fick mig att börja tÀnka pÄ hur jÀvlar mycket som egentligen har hÀnt under dessa 12 mÄnader! ett avslutat förhÄllande,utomlands med frugan, nytt jobb, köpt lÀgenhet, haft bÄde vÄr/sommar och höst flörtar, lÀrt kÀnna nÄgra helt underbara mÀnniskor, tillÄtit mig sjÀlv att det Àr okej att ha kÀnslor för nÄgon och oavsÀtt hur det kommer gÄ sÄ gÄr livet vidare.
Kan helt Ă€rligt sĂ€ga att jag ser framemot vad Ă„r 2019 har att erbjuda â˜ș
 
Även om 2018 började pĂ„ vĂ€rsta tĂ€nkbara sĂ€tt och dom första mĂ„naderna var jĂ€vligt jobbiga och mĂ„dde otroligt dĂ„ligt..sĂ„ kommer jag minnas detta Ă„r som nĂ„got bra! jag har vuxit otroligt mycket som person och har lĂ€rt mig sĂ„ mycket bĂ„de om mig sjĂ€lv men Ă€ven om andra. Som man brukar sĂ€ga "what doesn't kill you makes you stronger" 
 
2019 jag vĂ€lkomnar dig med en öppen famn! đŸ’‹â€

đŸ™ŠđŸ€Ÿ

Det var lÀnge sen jag kunde sÀga att livet Àr fan pÄ topp, men just nu kan jag verkligen göra det och mena det! 
Nya Ă€ventyr i höst och sĂ„ har man köpt sin första alldeles egna lĂ€genhet! 😍 
Kan inte riktigt fatta det Àn,och kommer nog inte kunna göra det helt förens man stÄr dÀr med nycklarna i handen. 
LÀngtar tills man fÄr börja inreda och ha det som man vill, kommer bli sÄ kul!
 
Efter denna start pĂ„ Ă„ret och pĂ„ grĂ€nsen till utbrĂ€ndhet sĂ„ börjar saker och ting Ă€ntligen se ljust ut igen!😊
 
 

Flydde verkligheten för 1 vecka

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

kÀrlek

Vill bli kÀr.
Vill hitta han med stort H. 
Vill kÀnna mig Àlskad och uppskattad för den jag Àr. 
Vill hitta nÄgon som kan acceptera mina brister.
Som kÀmpar för det, oavsÀtt hur komplicerad jag kan vara ibland. 
 
Jag vill helt enkelt hitta kÀrleken
 
 

move on

Efter mÄnga mÄnader av att försöka hitta tillbaka till mig sjÀlv, att börja Àlska mig sjÀlv igen har jag Àntligen börjat att göra det och det kÀnns sÄ otroligt skönt! SÄ klart man har sina dÄliga dagar dÄ man tÀnker tillbaka pÄ saker och ting och vad man hade kunnat gjort annorlunda och sÄnt men dom blir fÀrre och fÀrre. 
Har till och med börjat att dejta en, och det kÀnns riktigt bra mÄste jag sÀga! 
 
Men efter allt jag har varit med om det senaste Äret sÄ kommer jag ta det vÀldigt lungt och försiktigt inte pusha fram nÄgot. 
Jag kanske kan fÄ mitt lyckliga slut tillslut.. men vi fÄr se vad som hÀnder mellan mig och denna kille men jag Àr redo att ta den utmaningen och det ska bli kul och se vad detta kan leda till!  :) 
 
 
 

!

 

I'm done

Gud vad jag har skrivit mÄnga inlÀgg nu dÄ, iaf om man jÀmför att jag typ inte hade skrivit ett enda inlÀgg pÄ 1 Är för nÄgon nÄgon mÄnad sen.. Men just nu hÀnder det sÄ otroligt mycket i mitt liv, men nu Àr ett kapitel hoppas jag avslutat iaf.. 
 
trodde det skulle göra mycket ondare Àn vad det gör, sÄ klart det gör ont det gör det vÀl alltid nÀr man förlorar nÄgon man bryr sig om och har haft kÀnslor för. Men jag tror det Àr lÀttare för jag har kommit till den grÀnsen att jag tÀnker inte lÄta den hÀr personen fÄ behandla mig som han vill, jag har varit för snÀll och han vet om det. Och jag fÄr skylla mig sjÀlv att jag har lÄtit honom trampa pÄ mig och fÄ det till att allt Àr mitt fel. Men jag tÀnker inte lÄta han lÀgga all skit pÄ mig lÀngre, visst jag Àr lÄngt ifrÄn att vara en perfekt mÀnniska men han Àr inte sÄ perfekt han heller. Och allt Àr inte bara mitt fel, Àven om den hÀr personen vill fÄ det till att det Àr det. Och hans svar och hans agerande bevisar bara pÄ hur omogen han faktiskt Àr,och sÄna personer klarar jag mig utan Àven om den personen betyder mycket för mig. Jag tycker det Àr sorligt att det slutar sÄ hÀr, men jag orkar inte tjafsa med denna person lÀngre, jag orkar verkligen inte det. Och som sagt jag tÀnker inte lÄta dig lÀgga all skit pÄ mig. Men bÄde pÄ ont och gott sÄ kommer denna person ha en plats i mitt hjÀrta.
 
Men nĂ„got positivt Ă€r att jag faktiskt (hĂ„ll i hatten nu) ska pĂ„ tvĂ„ dejter denna vecka, haha det Ă€r 2 fler Ă€n vad det brukar vara.. eller skulle inte kalla det dejt,gillar inte ordet dejt, det skrĂ€mmer mig! Haha nej men ska trĂ€ffa 2 st denna vecka.sĂ„ det lĂ„ter mycket bĂ€ttte 😊 DĂ„ jag Ă€r en sĂ„n person som Ă€r vĂ€ldigt duktig pĂ„ att gĂ„ bakĂ„t och börja trĂ€ffa gamla ex eller gamla ragg igen.. Och det har mycket med att jag Ă€r rĂ€dd att trĂ€ffa nya, dĂ„ jag Ă€r vĂ€ldig blyg av mig.  Och med dom gamla sĂ„ vet jag redan vad jag har att förvĂ€nta mig och dom kĂ€nner mig bĂ„de pĂ„ gott och ont. Men ser faktiskt fram emot detta, och ska bli skönt att ta ett steg i rĂ€tt riktigt, sen kanske det kĂ€nns helt fel det vet jag inte men det Ă€r dags att gĂ„ vidare och sluta drömma att det ska hĂ€nda ett mirakel att allt med mig och x ska sluta bra. 
För det har jag insÀtt nu att det inte kommer att göra..
 
SÄ förhoppningsvis blir det inte bara negativa inlÀgg framöver! 
Ha det ❀
 
 
 

no hate

tror det Àr ganska mÄnga som tror att jag kÀnner hat mot R, men det gör jag inte.. Kan inte kÀnna hat mot den killen!  sÄ klart det Àr vÀl aldrig kul att bli sÄrad av killen man har kÀnslor för och att det inte blir som man hade tÀnkt sig. Men han var den som fick mig att börja öppna upp mig för killar igen att vÄga slÀppa in nÄgon i sitt liv och göra planer med, han var den som fick mig att tro att den rÀtta faktiskt finns dÀr ute. Jag ville inte att det skulle sluta som det gjorde mellan mig och han och jag tror inte det har med att det inte fanns nÄgot dÀr mellan oss, för det tror jag att det gjorde. Jag tror vi trÀffades vid fel tidpunkt bara. Och vi Àr nog ganska lika nÀr det kommer till vÄrat humör vi kan ha ibland. 
 
Jag hoppas verkligen han finner det han söker, för det Àr han vÀrd för han Àr en underbar kille, han Àr drömmen för mÄnga tjejer det kan jag lova! Han kanske var en idiot ibland men jag har Àven mig sjÀlv att skylla dÄ jag vet att jag inte har varit den lÀttaste och jag Àr riktigt bra pÄ att stöta bort personer jag inte borde stöta bort. sÄ att det slutade som det gjorde Àr inte bara nÄgons fel vi bÄda har sagt mindre bra saker och Àven brutit saker vi har sagt. 
 
Jag hoppas att han och jag nÄgon dag kan börja om pÄ ny kula som vÀnner, Àven om jag har svÄrt att tro att det ska hÀnda inom den nÀrmaste tiden. 
Jag vet inte sÄ mycket just nu, men nÄgot jag vet Àr att han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjÀrta för Àven om han ganska ofta gick mig pÄ nerverna och kunde göra mig riktigt irriterad sÄ kommer han alltid att betyda nÄgot för mig! :) 
 
 
 Tack för dom fÄ men bra minnerna, och jag Àr glad att vi lÀrde kÀnna varandra! 
 
 
 

knaaas

ett inlÀgg som aldrig kom upp som jag skrev för nÄgra veckor sen.
 
fattar inte riktigt vad det Àr med mig.. Jag trÀffar/dejtar för tillfÀllet en helt underbar kille, en kille jag gillar och som jag nÄgon dag skulle kunna tÀnka mig att ha ett förhÄllande med.. Men heter man ellinor kryss sÄ Àr man riktigt bra att förstöra saker, förhoppningsvis har jag inte förstört detta helt.. Men jag tror mycket har med att göra att allt detta skrÀmmer skiten hur mig, vad jag kÀnner för honom skrÀmmer mig dÄ jag aldrig riktigt kÀnt sÄ hÀr för nÄgon.. visst jag har haft kÀnslor för andra men jag har aldrig kÀnt sÄ hÀr.
Och jag vet att vissa av sakerna jag sÀger/gör kan uppfattas som att jag Àr vÀldigt svartsjuk av mig, men sÄ Àr det inte sÄ klart jag kan vara svartsjuk,men det Àr alla nÄgon gÄng ibland men jag tror Àven det kan vara bra att vara svartsjuk ibland för det Àr ett sÀtt att visa att man Àr rÀdd att förlora den man gillar. 
 
Och med min historia med killar, antagligen har jag sabbat allt genom att vara en person jag aldrig trodde jag skulle vara eller sÄ har jag fÄtt mitt hjÀrta krossat och det sÀtter sina spÄr, man kan förlÄta men man glömmer aldrig och Àven om jag har blivit en starkare person av allt detta sÄ det jag kÀnner för denna person skrÀmmer mig för jag vill inte stÄ dÀr sÄrad igen för jag vet inte hur mycket till jag orkar med att bara bli sviken hela tiden att aldrig fÄ kÀnna att den hÀr killen skulle göra allt för mig och att det inte spelar nÄgon roll hur komplicerad jag kan vara ibland men han kommer finnas dÀr.. och jag tror det kan ha en stor betydelse att jag försöker stöta bort personer jag gillar för att se om dom tycker att det Àr vÀrt det eller inte, om jag Àr vÀrd att kÀmpas för eller inte.. för det Àr alltid jag som har kÀmpat och jagat och för en gÄng skull vill jag kÀnna att nÄgon kÀmpar för mig.. Jag vet att det Àr fel men det Àr mitt sÀtt att skydda mig sjÀlv frÄn att fÄ mitt hjÀrta att bli totalt krossat.
 
Detta inlÀgg skrev jag för nÄgra veckor sen, mycket har hÀnt sedan dess.. och det jag var rÀdd för hÀnde jag stod dÀr sÄrad.. Men men det Àr som det hÀr, och Àven om det gjorde jÀvligt ont och gör fortfarande ont sÄ tror jag det Àr bÀst sÄ hÀr.. Jag tror inte den hÀr personen lÀser min blogg, men jag vill faktiskt bara be om ursÀkt för hur jag har varit mot dig och mot allt detta och jag fattar att du inte vill ha en sÄn hÀr rörig relation men ingen relation Àr perfekt det Àr bara frÄgan om man tycker det Àr vÀrt att kÀmpa för eller inte, och du tyckte inte det och jag klandrar inte dig det gör jag verkligen inte! Men tycker det Àr riktigt trÄkigt att det slutade sÄ hÀr, dÄ jag föll för dig du tog mig med storm det gjorde du verkligen. Och du kommer alltid betyda nÄgot för mig! 
Men det Àr dags att börja om pÄ ett nytt blad, mot nya Àventyr med nÄgon annan. 
 

söndag

alltid lika kul Àr det nÀr man gÄr in pÄ sin blogg och ser att det fortfarande Àr nÄgra som gÄr in pÄ min blogg varje dag! :D 
 
vet att jag Àr skit dÄlig pÄ att blogga nu för tiden, men jobbar 5-6 dagar i veckan,sÄ pÄ min lediga tid sÄ Àr jag med vÀnner och sen nu försöker jag komma igÄng med trÀningen igen sÄ har inte direkt haft tid att blogga plus att jag har vÀl inte riktigt haft nÄgot att skriva om... Och kommer inte sitta och skriva att jag ska bli bÀttre pÄ det, för vet redan att jag kommer inte kunna hÄlla det.. ^^ 
 
snart sommar igen dÄ, tiden bara flyger ivÀg.. men sÄ skönt att slippa vintern, endÄ om vi inte har sÄ mycket vinter i sverige lÀngre.. mest Àckel vÀder med regn eller snö som smÀlter dagen efter.. 
 
vad hÀnde med att det sÄg ut sÄ hÀr varje vinter??!?! saknar det lite faktiskt. :( 
 
söndag idag dÄ, till er som inte vet det hahah..
kanske Àr nÄgon som trodde det var en helt annan dag idag, vem vet.. 
vad har man gjort idag dÄ? 
inte sÄ mycket, vaknade ganska tidigt, sov skit dÄligt hela natten.. 
Gick upp Ät lite frukost sen blev det att dra ner till centrum gick till jobbet dÄ erica jobbade idag, satt dÀr och snackade lite skit om allt och inget sen fick det bli trÀning, och jÀvlar vad jag trÀnade idag!! Har nog aldrig varit sÄ slut pÄ vÀldigt vÀldigt lÀnge.. Men var riktigt skönt och ta ut sig helt.. sen har jag bara varit hemma och tagit det lugnt och i morgon Àr det jobb som gÀller igen.. Men Àr ledig nÀsta helg sÄ det Àr najs! :D 
 
Ja.. har inte sÄ mycket mer att skriva, lÀgger upp en lÄt jag verkligen har fastnat för helt och hÄllet, en lÄt som gÄr pÄ repeat i mina hörlurar kan jag sÀga! 
 

music

en av mina favoritlÄtar just nu! :D 
 
 

du Àr inte vÀrd mina tÄrar

godmorgon pÄ er! 
eller ja sjÀlv har man varit vaken sedan typ 7, inte sÄ kul nÀr man Àntligen Àr ledig och vakna sÄ tidigt men men.. 
 
 
dÄ detta Àr min blogg dÀr jag skriver för det mesta nÀr det Àr mycket i min hjÀrna sÄ kommer detta bli ett sÄnt inlÀgg idag... 
 
jag förstÄr mig inte pÄ vissa killar,hur vissa Àr sÄna idioter och inte verkar bry sig om den andra.. 
igÄr tog en som jag har varit vÀn med i mÄnga mÄnga Är bort mig frÄn fb, för er kanske det Àr en skit sak men för mig Àr det inte det.. för mig Àr det att det Àr verkligen över, för det har alltid varit jag som har tagit bort denna person nÀr vi hade vÄra tjafs för 4-5 Är sen.. 
jag trodde allt var bra, men jag hade tydligen fel.. och har börjat insÀtt att jag eller vÄr vÀnskap betyde inte ett skit för dig, för dÄ hade du iaf gett mig en förklaring varför du helt plötsligt slutar att höra av dig/slutar svara pÄ mina meddelande.. vill du inte prata med mig lÀngre sÄ sÀg det istÀllet för att hÄlla kÀften, sÄ klart det skulle göra ont att höra, men hellre har jag ont efter sanningen istÀllet för att ha ont och inte veta andledingen.. Men du Àr inte vÀrd mina tÄrar, och har grÄtit tillrÀckligt och det Àr slut med det nu!  tÀnker inte lÀgga mer energi pÄ detta, tÀnker lÀgga min energi pÄ dom som Àr vÀrda min tid/energi.. 
 
Jag hoppas du vÀxer upp nÄgon dag, för det Àr dags att göra det.. 
Jag gillade denna person, det gjorde jag.. eller gillar gillar, men jag kÀnde nÄgot för honom.. och gör vÀl fortfarande det, för det Àr inte nÄgot som gÄr över pÄ nÄgra dagar, men dags att gÄ vidare utan denna person i mitt liv och det kommer bli jobbigt för han har ÀndÄ funnits i mitt liv i 8 Är, men blivit sÄrad förr sÄ det ska nog gÄ bra denna gÄng ocksÄ! du Àr inte vÀrd mig,och borde ha sagt hejdÄ för flera mÄnder sen.. sedan du sket i att höra av dig nÀr vi skulle ses och du inte hörde av dig pÄ nÄgra dagar, och det var inte direkt första gÄngen det hÀnde, jag borde ha sagt hejdÄ redan dÄ.. 
 

fy skÀms...

Jag riktigt skÀms nÀr jag ser hur lÀnge sen det var jag skrev.. Men kÀnner inte sÄ stort sug lÀngre, men ÀndÄ kan jag inte lÀgga ner den helt dÄ jag ÀndÄ har haft den Sedan 2009 har jag för mig ^^  
 
Jaa vad har hÀnt sedan sist, inte sÄ jÀtte mycket tror jag.. Fortfarande ganska mycket jobb som gÀller men var ledig hela denna helg sÄÄ skönt!:)
Har sagt typ hejdÄ till en jag har kÀnt i ungefÀr 8 Är,det Àr vÀl inte sÄ jÀtte kul men men.. Det finns en grÀns och den grÀnser Àr nÄd för ganska lÀnge sen.. Och tÀnker inte jaga hur mycket som helst heller pÄ nÄgon som inte verkar vara sÄ intresserad. 
 
Jaa vad mer..har inte sÄ mycker mer att skriva om faktiskt.. XD det Àr typ som vanligt hahaha nej men  Àr nyvaken och orkar inte tÀnka vad jag har gjort den senaste mÄnaden. Men vi hörs!
PUSS â€â€đŸ’‹
 
Â