tidmaskin

5 år. 
 
För fem år sen kom en person in i mitt liv och tog mig med storm. För drygt två månader sen kom denna person in i mitt liv igen.
Det är skrämmande hur lätt man faller tillbaka i samma spår, även om våra liv ser helt annorlunda ut än vad de gjorde under tiden vi sågs 2015/2016. 
Och skrämmande hur mycket en person man inte har haft någon kontakt med under alla dessa år kan påverka en så mycket, mycket mer än vad jag trodde var möjligt. Konstigt nog kändes det lite som han och jag aldrig hade slutat prata med varandra
 
Å ena sidan är jag glad att jag och denna person började prata med varandra igen även om det bara var under en kort period,  men å andra sidan så rev det upp väldigt mycket utav det förflutna och vad jag kände för han under tiden vi dejtade.  Jag kommer sakna att snacka med denna person, men det är nog bäst så här!
 
Livet i ett nötskal ibland, aldrig ska det vara lätt. 
 
"Jag kan inte hjälpa att det är som jag dras till dig,enklare att bara glömma allt"

2 år

Hade glömt bort min blogg, tills en person påminde mig om den. Har inte skrivit ett inlägg på snart 2 år. Och helt ärligt så känns det lite konstigt att skriva igen.. senaste inlägget jag skrev var i slutet av 2018, och det inlägget fick mig på något konstigt sätt att blicka tillbaka på det året och hur illa jag behandlade min kropp. Som sagt 2018 var inget bra år för mig, eller rättare sagt första halvan av det året var riktigt riktigt dåligt.. och det var flera faktorer till att jag inte mådde så bra.
 
Alla vi människor har dippar i våra liv någon gång, eller flera gånger och hur man tar sig än dom är olika från person till person.  För mig var det vikten, jag rasade i vikt, började träna väldigt mycket och åt inte speciellt mycket. Där och då ville jag inte inse hur smal jag faktiskt hade blivit, även om personer i min närhet påpekade det. Det är något jag insåg senare och något jag verkligen inser när jag ser bilder från det året.. att ha dippar och att må dåligt är helt Okej! Men jag tror det är extremt viktigt att oavsett hur dåligt man mår så måste man vara snäll både mot sig själv och mot sin kropp. 🦋💕  
 
              2020                                                2018
 
 
 

Året var 2018.

1 månad kvar av detta år, och det fick mig att börja tänka på hur jävlar mycket som egentligen har hänt under dessa 12 månader! ett avslutat förhållande,utomlands med frugan, nytt jobb, köpt lägenhet, haft både vår/sommar och höst flörtar, lärt känna några helt underbara människor, tillåtit mig själv att det är okej att ha känslor för någon och oavsätt hur det kommer gå så går livet vidare.
Kan helt ärligt säga att jag ser framemot vad år 2019 har att erbjuda ☺
 
Även om 2018 började på värsta tänkbara sätt och dom första månaderna var jävligt jobbiga och mådde otroligt dåligt..så kommer jag minnas detta år som något bra! jag har vuxit otroligt mycket som person och har lärt mig så mycket både om mig själv men även om andra. Som man brukar säga "what doesn't kill you makes you stronger" 
 
2019 jag välkomnar dig med en öppen famn! 💋❤

🙊🤟

Det var länge sen jag kunde säga att livet är fan på topp, men just nu kan jag verkligen göra det och mena det! 
Nya äventyr i höst och så har man köpt sin första alldeles egna lägenhet! 😍 
Kan inte riktigt fatta det än,och kommer nog inte kunna göra det helt förens man står där med nycklarna i handen. 
Längtar tills man får börja inreda och ha det som man vill, kommer bli så kul!
 
Efter denna start på året och på gränsen till utbrändhet så börjar saker och ting äntligen se ljust ut igen!😊
 
 

Flydde verkligheten för 1 vecka

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

kärlek

Vill bli kär.
Vill hitta han med stort H. 
Vill känna mig älskad och uppskattad för den jag är. 
Vill hitta någon som kan acceptera mina brister.
Som kämpar för det, oavsätt hur komplicerad jag kan vara ibland. 
 
Jag vill helt enkelt hitta kärleken
 
 

move on

Efter många månader av att försöka hitta tillbaka till mig själv, att börja älska mig själv igen har jag äntligen börjat att göra det och det känns så otroligt skönt! Så klart man har sina dåliga dagar då man tänker tillbaka på saker och ting och vad man hade kunnat gjort annorlunda och sånt men dom blir färre och färre. 
Har till och med börjat att dejta en, och det känns riktigt bra måste jag säga! 
 
Men efter allt jag har varit med om det senaste året så kommer jag ta det väldigt lungt och försiktigt inte pusha fram något. 
Jag kanske kan få mitt lyckliga slut tillslut.. men vi får se vad som händer mellan mig och denna kille men jag är redo att ta den utmaningen och det ska bli kul och se vad detta kan leda till!  :) 
 
 
 

!

 

I'm done

Gud vad jag har skrivit många inlägg nu då, iaf om man jämför att jag typ inte hade skrivit ett enda inlägg på 1 år för någon någon månad sen.. Men just nu händer det så otroligt mycket i mitt liv, men nu är ett kapitel hoppas jag avslutat iaf.. 
 
trodde det skulle göra mycket ondare än vad det gör, så klart det gör ont det gör det väl alltid när man förlorar någon man bryr sig om och har haft känslor för. Men jag tror det är lättare för jag har kommit till den gränsen att jag tänker inte låta den här personen få behandla mig som han vill, jag har varit för snäll och han vet om det. Och jag får skylla mig själv att jag har låtit honom trampa på mig och få det till att allt är mitt fel. Men jag tänker inte låta han lägga all skit på mig längre, visst jag är långt ifrån att vara en perfekt människa men han är inte så perfekt han heller. Och allt är inte bara mitt fel, även om den här personen vill få det till att det är det. Och hans svar och hans agerande bevisar bara på hur omogen han faktiskt är,och såna personer klarar jag mig utan även om den personen betyder mycket för mig. Jag tycker det är sorligt att det slutar så här, men jag orkar inte tjafsa med denna person längre, jag orkar verkligen inte det. Och som sagt jag tänker inte låta dig lägga all skit på mig. Men både på ont och gott så kommer denna person ha en plats i mitt hjärta.
 
Men något positivt är att jag faktiskt (håll i hatten nu) ska på två dejter denna vecka, haha det är 2 fler än vad det brukar vara.. eller skulle inte kalla det dejt,gillar inte ordet dejt, det skrämmer mig! Haha nej men ska träffa 2 st denna vecka.så det låter mycket bättte 😊 Då jag är en sån person som är väldigt duktig på att gå bakåt och börja träffa gamla ex eller gamla ragg igen.. Och det har mycket med att jag är rädd att träffa nya, då jag är väldig blyg av mig.  Och med dom gamla så vet jag redan vad jag har att förvänta mig och dom känner mig både på gott och ont. Men ser faktiskt fram emot detta, och ska bli skönt att ta ett steg i rätt riktigt, sen kanske det känns helt fel det vet jag inte men det är dags att gå vidare och sluta drömma att det ska hända ett mirakel att allt med mig och x ska sluta bra. 
För det har jag insätt nu att det inte kommer att göra..
 
Så förhoppningsvis blir det inte bara negativa inlägg framöver! 
Ha det ❤
 
 
 

no hate

tror det är ganska många som tror att jag känner hat mot R, men det gör jag inte.. Kan inte känna hat mot den killen!  så klart det är väl aldrig kul att bli sårad av killen man har känslor för och att det inte blir som man hade tänkt sig. Men han var den som fick mig att börja öppna upp mig för killar igen att våga släppa in någon i sitt liv och göra planer med, han var den som fick mig att tro att den rätta faktiskt finns där ute. Jag ville inte att det skulle sluta som det gjorde mellan mig och han och jag tror inte det har med att det inte fanns något där mellan oss, för det tror jag att det gjorde. Jag tror vi träffades vid fel tidpunkt bara. Och vi är nog ganska lika när det kommer till vårat humör vi kan ha ibland. 
 
Jag hoppas verkligen han finner det han söker, för det är han värd för han är en underbar kille, han är drömmen för många tjejer det kan jag lova! Han kanske var en idiot ibland men jag har även mig själv att skylla då jag vet att jag inte har varit den lättaste och jag är riktigt bra på att stöta bort personer jag inte borde stöta bort. så att det slutade som det gjorde är inte bara någons fel vi båda har sagt mindre bra saker och även brutit saker vi har sagt. 
 
Jag hoppas att han och jag någon dag kan börja om på ny kula som vänner, även om jag har svårt att tro att det ska hända inom den närmaste tiden. 
Jag vet inte så mycket just nu, men något jag vet är att han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta för även om han ganska ofta gick mig på nerverna och kunde göra mig riktigt irriterad så kommer han alltid att betyda något för mig! :) 
 
 
 Tack för dom få men bra minnerna, och jag är glad att vi lärde känna varandra! 
 
 
 

knaaas

ett inlägg som aldrig kom upp som jag skrev för några veckor sen.
 
fattar inte riktigt vad det är med mig.. Jag träffar/dejtar för tillfället en helt underbar kille, en kille jag gillar och som jag någon dag skulle kunna tänka mig att ha ett förhållande med.. Men heter man ellinor kryss så är man riktigt bra att förstöra saker, förhoppningsvis har jag inte förstört detta helt.. Men jag tror mycket har med att göra att allt detta skrämmer skiten hur mig, vad jag känner för honom skrämmer mig då jag aldrig riktigt känt så här för någon.. visst jag har haft känslor för andra men jag har aldrig känt så här.
Och jag vet att vissa av sakerna jag säger/gör kan uppfattas som att jag är väldigt svartsjuk av mig, men så är det inte så klart jag kan vara svartsjuk,men det är alla någon gång ibland men jag tror även det kan vara bra att vara svartsjuk ibland för det är ett sätt att visa att man är rädd att förlora den man gillar. 
 
Och med min historia med killar, antagligen har jag sabbat allt genom att vara en person jag aldrig trodde jag skulle vara eller så har jag fått mitt hjärta krossat och det sätter sina spår, man kan förlåta men man glömmer aldrig och även om jag har blivit en starkare person av allt detta så det jag känner för denna person skrämmer mig för jag vill inte stå där sårad igen för jag vet inte hur mycket till jag orkar med att bara bli sviken hela tiden att aldrig få känna att den här killen skulle göra allt för mig och att det inte spelar någon roll hur komplicerad jag kan vara ibland men han kommer finnas där.. och jag tror det kan ha en stor betydelse att jag försöker stöta bort personer jag gillar för att se om dom tycker att det är värt det eller inte, om jag är värd att kämpas för eller inte.. för det är alltid jag som har kämpat och jagat och för en gång skull vill jag känna att någon kämpar för mig.. Jag vet att det är fel men det är mitt sätt att skydda mig själv från att få mitt hjärta att bli totalt krossat.
 
Detta inlägg skrev jag för några veckor sen, mycket har hänt sedan dess.. och det jag var rädd för hände jag stod där sårad.. Men men det är som det här, och även om det gjorde jävligt ont och gör fortfarande ont så tror jag det är bäst så här.. Jag tror inte den här personen läser min blogg, men jag vill faktiskt bara be om ursäkt för hur jag har varit mot dig och mot allt detta och jag fattar att du inte vill ha en sån här rörig relation men ingen relation är perfekt det är bara frågan om man tycker det är värt att kämpa för eller inte, och du tyckte inte det och jag klandrar inte dig det gör jag verkligen inte! Men tycker det är riktigt tråkigt att det slutade så här, då jag föll för dig du tog mig med storm det gjorde du verkligen. Och du kommer alltid betyda något för mig! 
Men det är dags att börja om på ett nytt blad, mot nya äventyr med någon annan. 
 

söndag

alltid lika kul är det när man går in på sin blogg och ser att det fortfarande är några som går in på min blogg varje dag! :D 
 
vet att jag är skit dålig på att blogga nu för tiden, men jobbar 5-6 dagar i veckan,så på min lediga tid så är jag med vänner och sen nu försöker jag komma igång med träningen igen så har inte direkt haft tid att blogga plus att jag har väl inte riktigt haft något att skriva om... Och kommer inte sitta och skriva att jag ska bli bättre på det, för vet redan att jag kommer inte kunna hålla det.. ^^ 
 
snart sommar igen då, tiden bara flyger iväg.. men så skönt att slippa vintern, endå om vi inte har så mycket vinter i sverige längre.. mest äckel väder med regn eller snö som smälter dagen efter.. 
 
vad hände med att det såg ut så här varje vinter??!?! saknar det lite faktiskt. :( 
 
söndag idag då, till er som inte vet det hahah..
kanske är någon som trodde det var en helt annan dag idag, vem vet.. 
vad har man gjort idag då? 
inte så mycket, vaknade ganska tidigt, sov skit dåligt hela natten.. 
Gick upp åt lite frukost sen blev det att dra ner till centrum gick till jobbet då erica jobbade idag, satt där och snackade lite skit om allt och inget sen fick det bli träning, och jävlar vad jag tränade idag!! Har nog aldrig varit så slut på väldigt väldigt länge.. Men var riktigt skönt och ta ut sig helt.. sen har jag bara varit hemma och tagit det lugnt och i morgon är det jobb som gäller igen.. Men är ledig nästa helg så det är najs! :D 
 
Ja.. har inte så mycket mer att skriva, lägger upp en låt jag verkligen har fastnat för helt och hållet, en låt som går på repeat i mina hörlurar kan jag säga! 
 

music

en av mina favoritlåtar just nu! :D 
 
 

du är inte värd mina tårar

godmorgon på er! 
eller ja själv har man varit vaken sedan typ 7, inte så kul när man äntligen är ledig och vakna så tidigt men men.. 
 
 
då detta är min blogg där jag skriver för det mesta när det är mycket i min hjärna så kommer detta bli ett sånt inlägg idag... 
 
jag förstår mig inte på vissa killar,hur vissa är såna idioter och inte verkar bry sig om den andra.. 
igår tog en som jag har varit vän med i många många år bort mig från fb, för er kanske det är en skit sak men för mig är det inte det.. för mig är det att det är verkligen över, för det har alltid varit jag som har tagit bort denna person när vi hade våra tjafs för 4-5 år sen.. 
jag trodde allt var bra, men jag hade tydligen fel.. och har börjat insätt att jag eller vår vänskap betyde inte ett skit för dig, för då hade du iaf gett mig en förklaring varför du helt plötsligt slutar att höra av dig/slutar svara på mina meddelande.. vill du inte prata med mig längre så säg det istället för att hålla käften, så klart det skulle göra ont att höra, men hellre har jag ont efter sanningen istället för att ha ont och inte veta andledingen.. Men du är inte värd mina tårar, och har gråtit tillräckligt och det är slut med det nu!  tänker inte lägga mer energi på detta, tänker lägga min energi på dom som är värda min tid/energi.. 
 
Jag hoppas du växer upp någon dag, för det är dags att göra det.. 
Jag gillade denna person, det gjorde jag.. eller gillar gillar, men jag kände något för honom.. och gör väl fortfarande det, för det är inte något som går över på några dagar, men dags att gå vidare utan denna person i mitt liv och det kommer bli jobbigt för han har ändå funnits i mitt liv i 8 år, men blivit sårad förr så det ska nog gå bra denna gång också! du är inte värd mig,och borde ha sagt hejdå för flera månder sen.. sedan du sket i att höra av dig när vi skulle ses och du inte hörde av dig på några dagar, och det var inte direkt första gången det hände, jag borde ha sagt hejdå redan då.. 
 

fy skäms...

Jag riktigt skäms när jag ser hur länge sen det var jag skrev.. Men känner inte så stort sug längre, men ändå kan jag inte lägga ner den helt då jag ändå har haft den Sedan 2009 har jag för mig ^^  
 
Jaa vad har hänt sedan sist, inte så jätte mycket tror jag.. Fortfarande ganska mycket jobb som gäller men var ledig hela denna helg såå skönt!:)
Har sagt typ hejdå till en jag har känt i ungefär 8 år,det är väl inte så jätte kul men men.. Det finns en gräns och den gränser är nåd för ganska länge sen.. Och tänker inte jaga hur mycket som helst heller på någon som inte verkar vara så intresserad. 
 
Jaa vad mer..har inte så mycker mer att skriva om faktiskt.. XD det är typ som vanligt hahaha nej men  är nyvaken och orkar inte tänka vad jag har gjort den senaste månaden. Men vi hörs!
PUSS ❤❤💋